"kitap pınarım"a eşlik ettiğiniz altı yıl

Günlerden pazar. Aylardan haziran. Haziran'ın 16. günü. Tıpkı 6 yıl önce olduğu gibi. Ama o gün yıl 2013'ü gösteriyordu bugün ise 2019'u gösteriyor.


6 yıl nasıl da geçmiş şimdi bu sözleri yazıya aktarırken fark ediyorum. "kitap pınarım"a eşlik ettiğiniz 6 yıl.

Çocukluğumdan beri kitap okumayı severim. Farklı kurgularda farklı kahramanlarla buluşmak benim için heyecan verici olmuştur her zaman. Başka başka zihinlerde hayat bulan hikayeler "sözcük"ler yoluyla filizlenip gelişip bambaşka kişilere ulaşıyor. 
Başkalarını bilemem ama benim için "okumak" demek "büyümek", "gelişmek", "çoğalmak", "empati kurmak" demek. Kitapta bir söz ya da karakter dikkatimi çektiği zaman bu illa ki kendimle özdeşleştirdiğim, kendimi bulduğum karakter olmuyor kimi zaman. Bazen bir arkadaşımı, bazen bir yakınımı çoğu zaman da öğrencilerimi buluyor onları tanıyorum satırlarda.
Kendi hayatımı referans alıp bir başkasını tanımamın mümkün olmadığını düşünürüm çoğu zaman. Onun özellikleri, çevresi, yetişme tarzı, yaşanmışlıkları benimkinden farklı. İşte kitaplar da bu noktada imdadıma yetişiyor. Olaylara bir başka gözle bakmayı, bir başkasını tanımayı öğretiyor kitaplar bana. Öğretmenlik mesleğini seçmeseydim muhtemelen çocukluk okumalarım bu yöne evrilmezdi belki ama bundan memnunum galiba. Fayda ve estetik benim için biraz daha ön planda.


Okuduğum kitapları önemli bulduğum noktaları not ettiğim defterlerim vardı bir zamanlar. Sonra fark ettim ki bunlar çoğalmaya ve benim açımdan geri dönüşler zorlaşmaya başladı. Daha pratik olur düşüncesiyle bunları farklı bir yerde barındırmak istedim ve internet ortamını bir nevi "arşiv" olarak kullanmaya karar verdim. Hem belki başkaları da bu kullanımdan faydalanabilirdi. 
İşte bu düşüncelerle ilk yazıyı 16 Haziran 2013'te blogda yayımladım. Şimdi bakıyorum. Bir şiir kitabı. Mehmet Demirkapı'ya ait. Bakmak isterseniz bağlantısını veriyorum: "Gemim"
Hemen ertesi günü Nazlı Eray'ın "Sis Kelebekleri" adlı kitabına yer vermişim.
Üçüncü sırada yer verdiğim kitap ise Alberto Moravia'nın "Romalı Kadın" adlı kitabı.

İlk zamanlar elimdeki notları aktarmak istediğim için yazıları daha sık yayımlamışım. Bugün ise haftada birle devam ediyorum. 





"kitap pınarım" daki yazıları okuyan, ilgi gösteren, herkese teşekkür ediyorum. Tam bir blog formatıyla devam etmediğimin farkındayım. Örneğin bloglar yorumlarla hayat bulur ama ben bunu tercih etmedim. Yoruma açtığınız zaman her yorumu cevaplamak ve çağrılara dönüş yapıp blogları sıkı bir şekilde takip etmek gerektiğini düşünüyorum; ancak benim için bu hâlâ mümkün görünmüyor. Takip edip genellikle okuduğum ya da takipte olmayıp ara sıra baktığım bloglar var ve anlaşılan daha uzun bir süre bu şekilde devam edeceğim. 
Ama yine de bir iletiniz ya da söylemek istediğiniz bir şey olursa "iletişim" bölümünden ulaşabilirsiniz.




Kitap okumayı seviyorum. Çocuk ve gençlerin de okumaya ilgi duymasını istiyorum. Hepsi parlak birer okur olmayabilir, olması da gerekmez zaten, ama en azından arada bir de olsa okuyan, okuduğunu anlayan, tahlil edebilen gençleri görünce mutlu oluyorum. Sınıfta yaptığımız etkinlikler sonucu onlardan olumlu dönüşler alınca da seviniyorum. Aynı şey blog için de geçerli. Kitaplara ziyaretleriniz beni memnun ediyor. Yeri gelmişken hemen belirteyim akademik çalışmaları için ya da ödevleri için "kitap pınarım"daki yazılardan faydalanan ve kaynak gösteren herkese teşekkür ederim. Sizlere yardımcı olabilmek beni ayrıca mutlu ediyor.

Bakalım bu altı yıl içinde en çok ziyaret ettiğiniz üç başlık hangileri olmuş?

Üçüncü sırada "Ömrümden Uzun İdeallerim Var". 

"TEGV(Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı)"de aktif gönüllü olarak çalıştığım dönemde birim sorumlumuz tarafından hediye edilen, benim de ilgi ve beğeniyle okuduğum bir kitap. 




İkinci sırada "Yurdumu Özledim"

Gülten Dayıoğlu'nun yazmış olduğu, ortaokullarda okuma listelerine alındığı için olsa gerek aranan bir kitap. "kitap pınarım"da da ikinci sırada yer almayı başarmış.




Birinci sırada açık ara farkla ilk sırada yer alan bir başlık var. Başlık diyorum çünkü doğrudan kitap tanıtımı değil. "alice harikalar diyarında

Yabancı hayranlarının da bulunduğu bir yazı. Bu kadar rengârenk ve harika bir diyar olunca farklı milletlerden insanlar da sayfaya ilgi gösteriyor demek ki.


2018'de okuduğum kitaplardan seçmeler
(resme tıklayın)


"kitap pınarım" değişerek, gelişerek yola devam ediyor. Bu yolda birlikte ilerlediğimiz, "kitap pınarım"a eşlik eden tüm kitap dostlarına selam olsun.

Kitap okumayı, hayata gülümsemeyi unutmayın. Sevgiyle...



Bu Haftaki Tercihleriniz

kitap performans ödevi

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

BÜYÜLEYİCİ BAĞIRSAK (Giulia ENDERS)

İBNİ SİNA