sinekitap

Başlıktan da anlaşılacağı üzere bugün hem kitap hem de film kategorisinde yer alan eserlere şöyle bir bakacağız.



"Kitabını okumak mı, filmini izlemek mi?" diye sorulduğunda çoğu zaman hiç düşünmeden "Kitabı okumak" derim. Ancak bazen istisnalar da olmuyor değil. Örneğin E.T. filminin hem kitabını okumuş hem filmini izlemiştim. Tercihim filmden yana. Kitaptaki anlatımı nedense biraz kuru bulmuş, filmin çekimlerinden ise oldukça etkilenmiştim.



Filmine öncelik vereceğim bir diğer kitap ise "Alice Harikalar Diyarında". Alice filmleri benim için görsel bir şölen olduğundan her daim keyifle izleyebilirim. 

Ama çoğu zaman da tam tersi geçerli. Örneğin "Açlık Oyunları"nın kitabını çok beğenmiş; ancak filmi ilk yarısında bırakmıştım. Kitaptaki anlatım beni epey etkilemiş olacak ki film aynı etkiyi yaratmayınca izlemekten vazgeçtim. Aynı şey "Alacakaranlık" serisi için de geçerliydi. Tercihimi yine kitaptan yana kullanırım.

Bu konuda beni şaşırtan çalışmalardan biri "Yüzüklerin Efendisi" olmuştu. Yönetmenin Tolkien hayranlığından olsa gerek bazı sahneler ve karakterler tıpkı kafamda canlandırdığım gibiydi. Tercihimi yine kitaptan yana kullansam da filmi de oldukça beğenmiştim. Uzun savaş sahnelerini bir yana bırakırsam film benim için muhteşemdi.  

Hadi şimdi mini bir sınav yapalım, ne dersiniz? Aşağıdaki sahnelerin hangi filme, dolayısıyla hangi kitaba, ait olduğunu bulabilecek misiniz acaba? Kitap ve filmler aynı adı taşıyor. Sorular kolay; ancak biraz dikkat istiyor.

"CEVAP" kısımlarına tıkladığınızda bağlantı sizi yanıta götürecek. Keyifli bulmacalar...

1



Yönetmenliğini Danny DeVito'nun yaptığı ve aynı zamanda filmde de rol aldığı bir Amerikan yapımı. Kitap 1916 Galler doğumlu bir yazara ait. Bir başka kitabı yine filme çekilmiş "Charlie'nin Çikolata Fabrikası"

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP


2



Kitabı daha önce duyduysanız yukarıdaki sahneden ötürü cevabı da hemen vermişsiniz demektir. Filmin vizyona giriş tarihi 5 Haziran 2009. Başrollerde Julianne Moore ve Alice Braga var. Kitabın yazarı ise Portekiz doğumlu, Nobel ödüllü bir yazar. 

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP


3



Başrollerini Keira Knightley, Carey Mulligan ve Andrew Garfield'ın paylaştığı 2011 yapımı film gösterildiği İstanbul Film Festivali'nde de ilgiyle karşılanmış. Kitabın yazarı ise Japon asıllı bir İngiliz. Bu kitabı Time dergisi tarafından 1923 - 2005 yılları arasında "İngilizce Olarak Yazılmış En Etkileyici 100 Roman"dan biri seçilmiş. Eser, üç arkadaşın yatılı okuldan başlayarak devam eden arkadaşlıkları ve yaşamlarını anlatıyor.

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP


4



Film karesi yine fazla söze gerek bırakmıyor değil mi? Avusturyalı yazarın kitabı Gerd Oswald'ın yönetmenliğinde sinemaya aktarılmış.

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP 


5



Yine kitaptan uyarlama bir film. Başrollerini Anthony Delon ve Ornella Muti paylaşmışlar. Kolombiyalı yazarın bu kitabını ben de beğeniyle okumuştum. 1981'de yayımlanan romanda işleneceğini herkesin bildiği, engel olmak için kimsenin bir şey yapmadığı bir namus cinayetinin öyküsü anlatılıyor.

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP


6




Başrollerini Sean Connery ve Christian Slater'ın paylaştığı film. Kitap İtalyan bir yazara ait ve bu kitabı büyük bir hayranlıkla okumuştum. Gerek hikayenin anlatımı gerek yazarın işlediği konuya hakimiyeti ve bunu kitabına yansıtma tarzı beni oldukça etkilemişti. İtalya'da bir kilise ve bu kilisede işlenen cinayetler, desem cevabınız ne olurdu?

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP


7



Geldik son soruya. 2007 yapımı bir film. Başrollerde yer alan isimler: Ben Whishaw, Dustin Hoffman. Kitap Alman bir yazara ait. Tasvirleri ve anlatımıyla benim de beğenimi kazanan eser, Almanya'da ilk yayımlandığı yıllarda olay yaratmış ve aylarca liste başı kalmış. Kitabın özgün adı "Das Parfum".

Hangi kitap, hangi yazar?: CEVAP

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

kitap performans ödevi

GÖR BENİ (Azra KOHEN)

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

ADSIZ ÜLKE (Alain-FOURNİER)