YENİDEN YAPILANMAK (Yaşar Nuri ÖZTÜRK)
Dinde
reform olur mu?
“yeniden
yapılanma” ne anlama gelir?
Қrfӟn
dindeki yeri nedir?.....
sorularının cevaplarını, “Çağdışı ve Kur’andışı”, “Hak Yolcusuna Cevaplar”, “Yeniden Yapılanmanın Karakteri”, “Hukuk Devleti ve İnsan Hakları” başlıkları altında bulabilirsiniz.
sorularının cevaplarını, “Çağdışı ve Kur’andışı”, “Hak Yolcusuna Cevaplar”, “Yeniden Yapılanmanın Karakteri”, “Hukuk Devleti ve İnsan Hakları” başlıkları altında bulabilirsiniz.
Yaşar
Nuri Öztürk, “Yeniden Yapılanmak – Kur’an’a Dönüş”
“Allah hiç
kimseyi taşıdığı patent yüzünden ‘iltimaslı’ kılmıyor. Onun iltimas ettiği tek
gerçek liyakat, kolladığı tek realite ‘amel’dir.
Yani şuurlu ve yaratıcı aksiyon. Ve
İslam dünyası liyakat yerine eski hatıralara, aksiyon yerine de nüfus kâğıdına
dedesinden miras olarak vurulmuş damgaya sığınmaktadır.”
*
* * * *
“Çağın,
Kur’an’ın gerisinde olduğu bir gerçektir; çünkü çağ, yaratıcı iradenin insan
için belirlediği hedeflere ters düşmüştür.”
*
* * * *
“Kur’an’ın
dini, Kur’an’ın ahlakıdır. Kur’an’ın dini bedevi fotoğrafıyla eşitlendi. Ahlak
nerede? Altı saatte bir cami yapıyoruz, peki caminin istediği erdemli insan
nerede?”
*
* * * *
“Sırtınızı
döndüğünüz bir kitaptan ona yüzünü dönenlerin beklediğini bekleyemezsiniz.”
*
* * * *
“Peygamberlerin
elçilikten ortaklığa doğru çekilmelerini insanlık, ‘peygambere saygı’ adı altında yapmaktadır. Hz. İsa’ya ‘Allah’ın
oğlu’ sıfatını verenler, onu yüceltmekten başka bir niyet taşımıyorlardı. Ancak
bu niyet onları şirke bulaşmaktan kurtaramamıştır. Kur’an, peygamberlerin ‘beşer’ yani insan niteliklerinin
altını ısrarla çizerek bu tehlikeli alana giden yolu tıkamak istiyor. ”
*
* * * *
“Çelişme
ve didişme, insanla indirilen din arasında değil, insanla uydurulan din
arasındadır.”
*
* * * *
“ ‘Gizli
şirk’ deyimi, bizzat Hz. Peygamber tarafından kullanılmış ve Muhammed ümmetinin
en korkutucu tehdit unsuru olarak gösterilmiştir. Bu sinsi, gizli, maskeli
şirk, yine Peygamberimiz’in ifadesiyle: ‘Güneşe,
aya, heykele tapmak değildir. Bu şirk, Allah dışındaki şeylerin hoşnutluğunu
gözeterek iş yapmaktır.’ (İbn Mâce, zühd 21)”
*
* * * *
“Yapılanma
hareketi bir reform hareketi değildir. Bizim anlayışımıza göre, reform
deyiminin İslam bünyesinde olumlu bir anlamı yoktur. Çünkü reform, deformasyona
uğramış kurum ve kavramlarda yapılır. İslam’ın kaynağı olan Kur’an’da ise
deforme olmuş hiçbir şey yoktur. Bir tek Kur’an vardır ve o da vahyedildiği
günkü kadar taze ve dokunulmamış bir halde elimizdedir.”
*
* * * *
“Bu gün
dünya yüzünde Kur’an’ı iman realitesi olarak kendisine rehber edinmiş kitleler
içinde, olabileceğin en iyisi, bizim insanımızdır, bizim ülkemizdir.”
*
* * * *
“Sünnet-i
İbadet dediğiniz şey, Resulullah’ın Allah’ın elçisi Muhammed sıfatıyla
yaşayışını ve tavrını ifade eder. Bir de sünnet-i âdet’i vardır onun. Arap
fistanını giymek gibi. Ebu Cehil de giyiyor onu. O din değildir.”
*
* * * *
“İslam dünyasının hemen her
yerindeki Kur’andışı yobaz dinciliği besleyenler, uluslar arası İslam düşmanı
odaklardır. Fikir de, finansman da onlarındır. Çünkü İslam’ı sahneden kovmanın
en emin yolu onu çirkin göstermektir. Yobaz dincilik ise bu iş için biçilmiş
kaftandır.”
*
* * * *
“Hz.
Peygamber yine ölümüne yakın günlerde, kızı Hz. Fâtıma’yı çağırıyor yanına. Hz.
Fâtıma’yı çağırıyor, diyor ki: ‘Kızım, Allah beni çağırdı, O’na gideceğim. İyi
dinle beni. Sakın babam peygamberdi diye sırt üstü yatıp benim Hakk’ın
huzurunda seni kurtaracağım gibi bir hayale kapılma. Allah’a yemin ederim ki
seni kurtaramam. Allah’ın senden istediklerini yerine getir. Yoksa kurtaramam!
Peygamber kızı olmana güvenme.’”
*
* * * *
“Amcası
Ebu Tâlib’i Kelime-i şahadet’le kimliklendirmek istediği zaman ona gelen vahiy
şudur: ‘Sen istediğini cennete gönderemezsin.’ (Kasas, 56) Yani o bizim
işimizdir. Sen tebliğ et, kenara çekil.”
▬ ▬ ▬