Kayıtlar

Nisan, 2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

PORTAKAL KIZ (Jostein GAARDER)

Resim
Babasını on bir yıl önce, altı aydan fazla süren bir rahatsızlık neticesinde kaybeden bir genç. Ölen babasından kendisine yazılmış bir mektup. Peki, “Portakal Kız” kim ve konuyla ne ilgisi var? “ Sofi’nin Dünyası ” ve “ İskambil Kâğıtlarının Esrarı ”nda olduğu gibi yine bir genç ve gencin babası üzerinden yaşama, dünyaya felsefi bir yaklaşım. Jostein Gaarder’in eserlerinde baba, çocuk ve hayatın anlamı hep ön planda. Ama bu, eserlerinde “aynı”lığa yol açmıyor. Her kitabında iç içe geçmiş olaylar merak duygusunu ön plana çıkarıyor ve anlatıma sürükleyicilik kazandırıyor. Gelelim “Portakal Kız”a.

HAYVAN ÇİFTLİĞİ (George ORWELL)

Resim
Masallar, fabllar dünyayı başka pencereden görmemiz için vasıta olurlar çoğu zaman. Bugünkü masalımız yazarının deyimiyle “bir peri masalı”. Bu deyim George Orwell’ın “Hayvan Çiftliği” adlı kitabının alt başlığı aynı zamanda.

YÜZYILIM (Günter GRASS)

Resim
Bir ülkenin yüzyıllık geçmişini öğrenmek için tarih kitaplarını karıştırır, bilgi edinmeye çalışırız. Peki, bu yüzyıllık tarihin ülke ekonomisine, kültürüne, insanına etkilerini öğrenmek istiyorsak ne yapmamız gerekir. Eğer bu ülke Almanya’ysa bir başucu kitabından faydalanabiliriz: “Yüzyılım” Bu kitapta bir ülkenin yüz yıllık panoraması etkileyici bir şekilde gözler önüne seriliyor. Nasıl mı?

DÂHİ DİKTATÖR (Celal ŞENGÖR)

Resim
Atatürk bir dâhi miydi? Bir diktatör müydü? Peki diktatör nedir ve Atatürk’ün diğer diktatörlerden farkı neydi? Cevabı Celal Şengör’ün 185 sayfalık Haziran 2015 basımlı kitabında: “Dâhi Diktatör” “Bu küçük kitap Emrah Akkurt’un benim Atatürk’e bakışımı kendisine anlatmamı istemesinin bir ürünüdür ve birkaç akşamlık bir sohbetin yazıya dökülmesinden ibarettir. Ben tarihçi değilim. Atatürk üzerine yaptığım tek inceleme de kendisinin yöntemini merak etmem neticesinde ortaya koyduğum küçük bir çalışmadır. (Önsöz)”

OKUMA ZEKASI (Selahattin YAYLAMAZ)

Resim
Özellikle son yıllarda sıkça duyar olduk. “bedensel zek â , görsel zek â , işitsel zek â …”. Buna bağlı olarak bir öğrencinin zek â  türüne göre eğitim almasının önemi ve gerekliliği de eğitim camiasında oldukça sık konuşuluyor, tartışılıyor.  Tüm bu çalışmaların yanı sıra kitabın yazarı “ SelahattinYaylamaz ” ve ekibi yeni bir zek â  türünü daha keşfetmişler: Okuma Zekâsı (Reading Intelligence Quotient – RIQ) Ülkemizde h â l â  pek çok kişinin “Ne olcak oolum, okuyup ta adam mı olcan?” ya da “Ders çalışmak varken kitap mı okunurmuş?” nidalarına inat kitap okuyorsanız  “okuma zekâ”nızı bilmem ama “okuma sevgi”nizin yoğun olduğunu söyleyebilirim. Peki, “okuma zekâsı” nedir, okuma alışkanlığı nasıl kazanılır ya da kazandırılır gelin hep birlikte bakalım.