ÇOCUKLAR İÇİN ŞİİRLER

Küçük büyük tüm çocuklar için.


SİVRİSİNEK

Aman, şu sivrisinek,
Sözde bir eski bestekarmış da,
Şimdi işsiz, açıkta kalmış da…
Kovarsınız gitmez.
Söylenir, sızlanır durur, arsız,
Her zaman işte böyle: Vızzz, vızzz, vızzz…

(Orhan Seyfi Orhon)

* * * * *

RIHTIMDA UYUYAN GEMİ

Rıhtımda uyuyan gemi
Hatırladın mı engini,
Sert dalgaları, yosunu,
Suların uğultusunu…

N’olur bir sabah saati
Çağırsa bizi sonsuzluk,
Birden demir alsa gemi
Başlasa güzel yolculuk.

Yırtılan yelkenler gibi
Enginle baş başa kalsak
Ve bir şafak serinliği
İçinde uykuya dalsak.

Rıhtımda uyuyan gemi
Hatırladın mı engini,
Gidip de gelmeyenleri
Beyhude bekleyenleri… (Ahmet Hamdi Tanpınar)

* * * * *

ÇOCUKLUK  

Affan Dede’ye para saydım,
Sattı bana çocukluğumu.
Artık ne yaşım var, ne adım;
Bilmiyorum kim olduğumu.
Hiçbir şey sorulmasın benden;
Haberim yok olan bitenden.

Bu bahar havası, bu bahçe;
Havuzda su şırıl şırıldır.
Uçurtmam bulutlardan yüce,
Zıpzıplarım pırıl pırıldır.
Ne güzel dönüyor çemberim;
Hiç bitmese horoz şekerim!         (Cahit Sıtkı Tarancı)




* * * * *

DALGACI MAHMUT

İşim gücüm budur benim,
Gökyüzünü boyarım her sabah,
Hepiniz uykudayken.
Uyanır bakarsınız ki mavi.

Deniz yırtılır kimi zaman,
Bilmezsiniz kim diker;
Ben dikerim.

Dalga geçerim kimi zaman da,
O da benim vazifem;
Bir baş düşünürüm başımda
Bir mide düşünürüm midemde,
Bir ayak düşünürüm ayağımda,
Ne halt edeceğimi bilemem.    (Orhan Veli Kanık)
    ▬      ▬      ▬
İlginizi çekebilir:
1.Masallar - Jean de Lafontaine

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

kitap performans ödevi

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

İTİRAFLAR (Jean-Jacques ROUSSEAU)

BÜYÜLEYİCİ BAĞIRSAK (Giulia ENDERS)