BAŞAK VE ASMA

Her şehrin ayrı bir şarkısı vardır, duyabilene...; her şehrin ayrı bir resmi vardır, görebilene...; her şehrin ayrı bir hikayesi vardır, okuyabilene...
Bir şehir: Ankara
Bir kitap: Başak ve Asma
İki şair: Abdülkadir Paksoy ve Ümit Sarıaslan


“Bir el değer elime
sabaha yakın
usulca..

Uyan der bana
eğilip kulağıma
yankısıyla kelebek kanatlarının
söğütsüz derelerin yalnızlığıyla..

Bilirim şafaktır gelen
okşayınca yüzümü
taze toprak kokan elleri..

Ya bir sevdiğini gömmüştür
ya bir gül dikmiştir
düşlerimizin toprağına..

Uyan der bana
uyan
kent uyanmadan..

Anlarım Ankara’dayım
uyandığımda
şafak varsa yanımda   (Abdülkadir Paksoy)

            * * * * *

Her sabah iki gündüz sefası açar
Bahçe duvarının dibinde
Serin taşlığında çocukluk günlerimin
Biri çingene pembesi erguvan öteki
Teki benim teki kardeşimin
Babam da gelir birazdan
Muhabere Okulu’ndan Mamak’tan
Gelir omuzlarına alır beni

Perdesi işlemeli denizliği sardunyalı
Gülü reyhanı sırt yastığı sediri
Eski Ankara’ların üzerine kurulu
Avlusu küf kokan evler
Siz saklıyorsunuz
Suskunun büyük şarkısını
Zamanın havzunda
Çökeldiği eski Ankara evleri   (Ümit Sarıaslan)

                        * * * * *

Yangın artığı sözcükler
Gül külü ve üzünç tozuyor sokaklarda
Savruluyor bildiğimiz bilmediğimiz
Öfkelenmek neye yarar
Diline yapışan tat
Düşünmeyi unutturduktan sonra

Doğmayacak bir daha
Külünden yeşermeyi unuttu Anka
Kabuk bağlamaz bütün yaralar
Akan kan kurumaz
Onmaz yarasını kaşır durur
Kentler de

Yurtsuz rüzgâr söyle bana
Kanadın kıpırdar mı şimdi
İçimdeki fırtına olmasa

Ufuk çizgisinde çember çeviren çocuk
Bulutlar dökülecek elini uzatsan
Ayakkabını bana ver ve saydam gülüşünü
Bir kerecik
Evrenden eski
Ebemkuşağından renkli o düşü   (Ümit Sarıaslan)

                        * * * * *

Acıyı bileli senli benliyim
Bu kentin tüm sakinleriyle
Kimi görsem
Bana dökmek ister içini

Gordios’a rastladım geçenlerde
Çıkrıkçılar yokuşunda
İskender’i arıyordu yana yakıla 
Düğümler öyle çoğalmış ki   (Abdülkadir Paksoy)                  
                  ▬    ▬      ▬
İlginizi çekebilir:
1.Erguvanname - Suphi Nuri İleri
2.Yeryüzüne Vuran Telaş - Yusuf Alper

Bu Haftaki Tercihleriniz

kitap performans ödevi

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

BÜYÜLEYİCİ BAĞIRSAK (Giulia ENDERS)

İBNİ SİNA