BENİ GÖĞSÜNE DÜŞ (Erman BAZO)

Okuduğumuz şiirler midir bizi duygulandıran, farklı diyarlara götüren, yoksa duygularımız mıdır bizi şiirin büyülü dünyasına sürükleyen?
Duyguların sözcüklerle buluştuğu, sözcüklerin duygularla aktığı bir kitap: Erman Bazo’dan “Beni Göğsüne Düş”


zamanı çalınmış güne
ayağa dolanmış dağlar eş
koşturmak değil yoran
aklı kaçmış, kaçırılmış
günün kaburgalarında
içi çelişkilere rahim
bir baş taşımak

* * * * *

beni göğsüne düş

kartları kararken
görsel: lilyenn
eli tuzlu pas, ta yorgunluk
kentinden gelen hece
dilinde sürüncemede
kalmasın dikkat, ağrı
kaç bin metre derinde
yanılan ben değilim
yanılan bandıralı atlaslar

beni bölme, beni saç
bir deste elli iki gece
avucunun üstü alabildiğine
sarı gün oysa
gece sar
gündüz saç beni

zamanı tararken, saçları
dursun, gölgesinde harca
gitsin ömrü
durmayı bilirsen, bilsen
gölgesi de başı da, güzel
yere düşer
beni göğsüne düş
saç beni, sonra
bizle topla
yanılan ben değilim çünkü
bandıralı atlaslar

* * * * *

kimle suyumu paylaşmasam

beşik atsam
geleceğin meydanına
sallansam
görsel: lilyenn
sallansa
bakır kabın içinde
yüklemi elimin altından
kaçan yerküre

kıtaları öz buçuk
işgal altında
bırakılmış nemli beden
yok yok
bazen dağ köyümde
kalmak istiyorum
başkentin ortasında da
yolsuzum, susuzum, zum
kalmış insanlarla bir

boğazın akıntıları altında
koskoca savaş
koskoca ay üstünde
diğer iki hecesi beni beklemiş
dedikçe ne olur
çoğalamayan olasılıklar
saçma tüfeklerin
yastık kılıfı olduğu
çapı esnek
pirekare kısırdöngü
yıl dediğin
ne kadar hızlı geçse de
yetişemiyor sonraki “yum”a
ve kimle suyumu paylaşmasam
ben eksik kalıyorum
tümlenirsen haberim olsun
başı dar meydanın
ortasında duruyorum

* * * * *

gel

gel yârim
bak böyle, böyleyken şehir
kar yağması kaldırımlara
pek de normal değil hani
mevsim normalleri gerekmediği kadar
aşksızım

pusu kendim
düştüğüm kadar çukuruna
en ayrık notası
kaldığım kadar bencil
sızım aşk gel
hep göğsüme vuruyor sokak
lambaları, kanıyorum rengime
oysa yokken bir dilim sen
hep lal, hep renksizim
           
giderken
fark etmez kavşakları dünyanın
yol düğümleri geometrik
çoğalmaya azmetse
de geliyorum  

desen
şiir olur mu
bilemem kasveti çarpar
dizeşik olur aşmaz adım
gelme
yoksa uzaktan sevemem seni
  

                                     ▬     ▬     ▬


İlginizi çekebilir:

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

ADSIZ ÜLKE (Alain-FOURNİER)

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ (Emre CANER)

DEDE KORKUT HİKAYELERİ

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)