SENİ SEVİYORUM (TAGORE)

Çağdaş Hint şair ve bilgesi Tagore
Seçme şiirlerinin toplandığı bir eser “Seni Seviyorum
Her okurun kendi yorumuyla...

“Çimen topraktaki kalabalığını arar
Ağaç gökteki yalnızlığını”    

                        * * * * *

AŞKA ÇAĞRI

Beni bırakıyorsun kendi yoluna gidiyorsun
Ardından yas tutuyorum – kara yazı yazıyorum
Bir türkü gibi gelip yüreğime yerleşiyorsun
Ardın sıra yıllar geçiyor – dörtnala baharlar
El değmedik çiçekler yavaştan bir bir soluyorlar
Bir yerlerden çıkıp çıkıp yağmur geceleri geliyor
Altın sarısı yaprakların ucundan güz
Ölümsüz nisan ayları yeryüzünü öpüyor.

Durmaya vaktimiz yok. Hepinizi çağırıyorum
Ancak bugün varız bunu bilesiniz
Yüreklerimiz yarılmadan – burkulmamışken daha
Hepinize gelin diyorum. Hepinizi çağırıyorum. 
  
(Tarık Dursun K.)    
  


                        * * * * *

“İnanma sakın doğruluğuna
Aşk ne biter
Ne tükenir”

                        * * * * *

“Bir bulut olsam der kuş
Bulut bir kuş olsam der”

                        * * * * *

FENERİNİ TUTTUĞUNDA GÖKYÜZÜNE

Fenerini tuttuğunda gökyüzüne

Vuran şavkı var ya
O şavk benimdir
Gölgesi senin

Aşkının fenerini tuttuğunda yüreğime
Vuran şavkı var ya
O şavk senindir
Gölgesi benim.

(Tarık Dursun K.)

                        * * * * *     
                           



“Vurur dalgalarını yüreğim
Kıyılarına dünyanın
‘Seni Seviyorum…’
İmza gözyaşlarımdır.”




                        * * * * *

EBEDİ DÖNGÜ

Ucu alevli tütsü, yok olmayı arzuluyor koku içinde,
Koku ise barınmak istiyor tütsüde.
Ezgi, katılmak isterken kafiyeye,
Kafiye çözülmek istiyor ezgide.
Fikir, var olmayı arzuluyor imgede,
İmgenin gözü fikre sızmakta.
Sonsuzluk, sonlu ile birleşmek isterken,
Sonlu, yitip gitmeyi istiyor sonsuzlukta.
Yaradılıştan yok oluşa ve geriye,
Tuhaf ve sonu gelmez akış bu işte;
Tutsak, özgür olma peşindeyken,
Özgür, zincirler arıyor bağlanacağı.

(Gökçen Ezber)

                        * * * * *

ARTIK GİDİYORUM

Artık gidiyorum,
Beni uğurlayan kardeşlerim,
Hepinize eğilerek ayrılıyorum.
Yalnız sizin son ve nazik sözlerinizi bekliyorum.
Uzun zaman komşuluk ettik ama
verebildiğimden çok aldım.
Şimdi gün ağardı,
karanlık köşemi aydınlatan lamba söndü,
Bir davet geldi ve ben yol için hazırım.
Bu ayrılık gününde bana bol şans dileyin
arkadaşlarım,
Beraberimde ne götüreceğimi sormayın.
Seyahatime boş eller
ve ümid eden bir kalple çıkıyorum…    
 
(Bülent Ecevit)     
                                                                 



   ▬       ▬       ▬

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

kitap performans ödevi

GÖR BENİ (Azra KOHEN)

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

ADSIZ ÜLKE (Alain-FOURNİER)